main

LifestyleRozrywka

Alternetywa dla siłki? Sprzęt do ćwiczeń w domu!

24 kwietnia 2020 — 0

Depositphotos_205314196_l-2015-960x1438.jpg

Aktywność fizyczna to podstawa. Ruch i wykonywanie różnego rodzaju ćwiczeń wpływa na zdrowie, poprawia kondycję fizyczną, świetnie oddziałuje na ciało i ducha. W domu warto mieć w zanadrzu sprzęt do ćwiczeń, który stanowi alternatywę dla urządzeń dostępnych w sali fitness. Z pomocą przyrządów, które zajmują niewiele miejsca możemy spalać tłuszcz, kształtować sylwetkę, nabierać krzepy! Niektóre z nich cechuje prostota. Inne są bardziej zaawansowane technologicznie, jednak cel jest jeden. To dbanie o siebie, niezależnie od okoliczności! 

Bywa tak, że brakuje nam czasu, by regularnie korzystać z siłowni. Czasami nie sprzyja pogoda i nie mamy motywacji – aby wyjść poćwiczyć lub tak jak teraz, choć scenariusz ten jeszcze niedawno wydawał się mało prawdopodobny – dopadła nas kwarantanna. W takich sytuacjach sprawdza się własna mini-siłownia. Oczywiście szczęśliwcy, którzy cieszą się dużymi przestrzeniami – nierzadko urządzają sobie w domu sale gimnastyczne z prawdziwego zdarzenia. Jednak już nawet prosty sprzęt do ćwiczeń dla mężczyzn (i nie tylko!), zajmujący niewiele miejsca – może pomóc nam w utrzymaniu świetnej formy, a nawet jeszcze bardziej ją podkręcić!

Sprzęt do ćwiczeń w domu! Znajdź swoją alternatywę dla siłki! 

sprzęt do ćwiczeń rower
Rower stacjonarny zapewni ci sporą dawkę ruchu! Denley.pl

Fajną opcją do wykonywania ćwiczeń cardio i interwałów jest rowerek stacjonarny! Rynek oferuje niezliczoną ilość modeli i rowery treningowe dostępne są w rozmaitych odsłonach. Każdy znajdzie coś dla siebie! Bo w zależności od indywidualnych potrzeb, takie rowerki są dla początkujących osób, amatorów, ale i dla zaawansowanych sportowców! Można zaopatrzyć się w klasyczny rower, idealny dla tych, którzy nie przepadają za bieżnią czy orbitrekiem, a jednak chcą się poruszać. Z kolei fani „mocnej” jazdy czyli indoor cyclingu chętnie postawią na profesjonalny rower do uprawiania tej gałęzi fitnessu. W ten sposób, w domu, można nie tylko spalać kalorie, ale też utrzymać dobrą kondycję, wzmocnić wytrzymałość i poprawić odporność organizmu.

A jeśli posiadasz klasyczny jednoślad możesz też wykorzystać trenażer rowerowy! Zajmuje mało miejsca, łatwo się go składa! Tzw. rolka to akcesorium, w którym umieszcza się tylne koło roweru i już możesz pedałować w pomieszczeniu.

sprzęt do ćwiczeń w domu
Taśmy TRX – idealne do ćwiczeń w domu. Denley.pl

Kolejny wielofunkcyjny sprzęt do ćwiczeń w domu, o którym warto pomyśleć (szczególnie w czasach pandemii) to taśmy TRX i pasy treningowe. Są niezwykle praktyczne, niedrogie, zajmują niewiele miejsca. A jednocześnie otwierają przed ćwiczącymi ogromne możliwości! Korzystają z niego nawet komandosi, a trening w zawieszeniu wykonać można wszędzie!

Gumy TRX to świetny, podręczny sprzęt (niekłopotliwy w przechowywaniu) zarówno dla początkujących, jak i dla profesjonalnych sportowców. Tutaj do treningu wykorzystuje się siłę grawitacji i ciężar własnego ciała. Lekkie i wytrzymałe taśmy z polimeru w kształcie litery Y i zakończone z jednej strony hakiem – można podwiesić w dowolnym miejscu. Do ćwiczeń w domu najbardziej funkcjonalne będą te pasy, które wyposażone są w specjalny uchwyt do zawieszenia na futrynach. Jednak jeśli masz w domu więcej miejsca, to hak można przytwierdzić do sufitu lub do drążków treningowych. Swoją drogą – drążek w domu to złoto!

Trening z taśmami TRX poprawia kondycję i wytrzymałość. Angażuje wiele partii ciała i jest dostępny dla każdego.

hantle do ćwiczeń w domu
Hantle dobre są na każdą partię ciała! Denley.pl

Jeśli zależy ci na budowaniu mięśni – niezastąpione będą oczywiście hantle. To podstawowe i ponadczasowe urządzenia, jakie wykorzystuje się podczas treningów siłowych. O ile nie jest ci potrzebna rozbudowana ławka, Atlas i ogromne ciężary – te mniejsze łatwo będzie rozłożyć, złożyć, przechować…

Sztangielki o różnych ciężarach świetnie sprawdzą się nie tylko do rozwijania atletycznej sylwetki, ale i do ćwiczeń, które wszechstronnie oddziałują na organizm. Zawsze można wykorzystać je jako dodatkowe obciążenia podczas serii na klatkę piersiową, brzuch czy pośladki. Prosty system montażu i zmiany obciążeń pozwala na korzystanie z nich wszystkim i w dowolnych okolicznościach. Dobrze wykorzystany sprzęt do ćwiczeń w postaci hantli pozwala wspierać nie tylko dbanie o ramiona, bicepsy i tricepsy, ale właściwie każdą o partię ciała. Podobnie jak ma się to z kultowymi obciążnikami kattebell.

Również do efektywnych ćwiczeń brzucha nie potrzeba wiele, bo wystarczy wykorzystać tutaj ciężar własnego ciała. Stopy zawsze zaprzeć można o meble stanowiące wyposażenie domu lub mieszkania – sofy, krzesła. Ale brzuszki możesz ćwiczyć po prostu na podłodze. Niedroga, łatwa w rozkładaniu, składaniu, czyszczeniu i przechowywaniu mata do ćwiczeń wystarczy ci w zupełności.

A z tanich i efektywnych akcesoriów, które pozwolą ci zadbać o formę – świetnie sprawdzi się… zwykła skakanka. Ten prosty przyrząd niezwykle dobrze wpływa na koordynację, niesamowicie poprawia wydolność, możesz zrobić za jej pomocą intensywny, wyczerpujący trening cardio! W zanadrzu powinien mieć ją każdy sportowiec – profesjonalny i amator. Poćwiczysz ze skakanką w salonie i na balkonie. I nie zagraci ci ona mieszkania 😉

t-shirt treningowy
Męski T-shirt treningowy. Denley.pl

Ćwiczenia w domu – w co się ubrać? 

Strój do ćwiczeń w domu? Cóż… podobnie jak większość powyższych urządzeń – nie jest wymagający. Do uprawiania domowych aktywności wystarczą ci wygodne dresy męskie i bawełniany T-shirt! Długie spodnie sportowe możesz zamienić na krótkie spodenki z tkaniny dresowej. Z kolei alternatywą dla koszulki w kształcie litery T jest przewiewny bezrękawnik, czyli tzw. Tank Top.

Jeśli podchodzisz do sprawy zawodowo i w domu chcesz czuć się i wyglądać jak w klubie fitness, to oczywiście przyda ci się męski T-shirt treningowy!

Uwaga! Prowadząc treningi w warunkach domowych należy przestrzegać zasad bezpieczeństwa. Choćby takiej, że wszelkiego rodzaju aktywności uprawiamy w obuwiu sportowym, aby nie poślizgnąć się. Ponadto, pamiętamy o technice i metodologii ćwiczeń. Nie zapominamy o rozgrzewce na początku, o konieczności przestrzegania reguł techniki ćwiczeń, o rozciąganiu po „zajęciach”. Możemy też ćwiczyć z trenerami online, korzystać z filmów na platformie You Tube.

Przeczytaj też: „Jak uprawiać sport w domu?”.

0 0 vote
Ocena artykułu
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x